דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלפוחית רגיזה 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 5885 פעמים ]

האם ספרתם את מספר הפעמים ביום בהן הלכתם להטיל את מימכם בשירותים? יש שמצליחים להתאפק, אך יש לא מעט אנשים שפשוט לא מסוגלים ובשל כך הם סובלים מדליפות שתן פתאומיות, שמקורן היא שלפוחית רגיזה, הממוקמת עמוק בתוך גוף האדם. בעזרת אבחון מיוחד וטיפולים חדישים ניתן לטפל בתופעה הזו ולתפקד בצורה שגרתית.

 

הגדרת המינוח - שלפוחית רגיזה

 

קודם כל בואו נרגיע - לא מדובר במחלה, אלא במצב בעייתי בתפקוד כיס השתן בגופנו הגורם לפגיעה באיכות החיים. שלפוחית רגיזה היא למעשה אי שליטה על הסוגרים המונעים את יציאתו של השתן. אנשים הסובלים מבעיה זו, מתקשים לשלוט על צרכיהם. כדי לקבוע שאכן מדובר על שלפוחית רגיזה, חייבים לערוך אבחון רפואי מהימן.

 

תפקידה של שלפוחית השתן בגוף האדם הוא לאגור את השתן המגיע מהכליות ולהפריש אותו מגופנו ברגע שנרגיש צורך בכך דרך, איברי המין. השלפוחית הינה איבר שרירי שברגע שקיימות בו הפרעות בכל הנוגע לאגירת השתן, מגיעה התדירות הגבוהה בהליכה לשירותים, קושי בהתאפקות ובמקרים חמורים גם שחרור שתן לא רצוני.

 

התדירות התקינה למתן שתן היא פעם אחת בכל שעתיים וקצת. אם אתם מוכרחים לרוץ לשירותים בכל רבע שעה, סימן שעליכם ללכת לייעוץ רפואי כדי לבדוק את העניין. כיום 17% מכלל האוכלוסייה בישראל סובלים מהבעיה. בשנים האחרונות הובהר על ידי רופאים מומחים שהתופעה שווה אצל שני המינים ונובעת מהשלפוחית עצמה ולא מגורמים אחרים.

 

כיצד מאבחנים שלפוחית רגיזה?

 

אורולוג, שמתמחה בסוגיית מערכת השתן אצל גברים ונשים יראיין בשלב הראשוני את המטופל וישאל אותו על הרגלי מתן השתן שלו. אצל נשים תתבצע בדיקה שבוחנת האם אין שום צניחה של אברי האגן. מנגד, הגברים יעברו בדיקה יסודית בערמונית, הממוקמת מתחת לשלפוחית, כדי להבין האם היא מוגדלת - מה שמפריע אולי לצוואר שלפוחית השתן.

 

הרופא המומחה עשוי לשלוח את הגברים הסובלים מהתופעה לאולטרא סאונד על מנת לשלול סיבות אחרות כמו אבנים שהצטברו באזור. האבחון הסופי והמשמעותי מתקיים בבדיקת האורודינמיקה שנעזרת בצינורית המוחדרת לכיס השתן. את הצינורית ממלאים במים וכך למעשה נוכחים לדעת כיצד תגיב השלפוחית במקרה הזה.

 

דרכי ההתמודדות עם התופעה

 

לא מן הנמנע כי שלפוחית רגיזה נובעת מלחצים אישיים בבית ובעבודה. הפחת הלחץ באמצעות טכניקות הרגעה לא מסובכות כדוגמת תרגילי נשימה ומדיטציה, יכולות להועיל בשליטה על השלפוחית. אימוני כושר לשלפוחית השתן הכוללים תרגול שרירי רצפת אגן, פילאטיס ויוגה עשויים גם הם למתן את הבעיה. בדקו זאת עם הרופא שלכם.

 

קיים גם טיפול תרופתי כשחלק ממנו חוסם את הדחף העצבי שמגיע אל מערכת השתן. ישנן תרופות המרפות את שריר השלפוחית, כך שזה מאפשר לכיס השתן לתפקד בלי לחץ וללא תחושה של התאפקות תמידית. במקרים חריגים אף מתקיימת התערבות כירורגית, בה מוחדר שתל מלאכותי בדרכי השתן, שימנע בריחת שתן.

אין צורך להתבייש – יש פתרונות יעילים לתופעה

 

שלפוחית רגיזה יכולה להיות מבוקרת ופתירה באמצעות שלל טיפולים כאלו או אחרים. למרבה הצער, אין עדיין תרופה שתבצע את ייעודה ללא שום תופעות לוואי כדוגמת יובש בעיניים או נטייה לעצירות. מה שבטוח הוא שכיום, בעידן של רפואה מתקדמת, שלפוחית רגיזה לא חייבת לתפוס אותך עם המכנסיים למטה וכי אין צורך להתבייש בה כלל.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב